BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 28 Ogos 2011

kekalahan mengejut.~

assalamualaikum.

ok.buat pertama kalinya.
dalam blog aku neh aku nak post entry pasai BOLA SEPAK.
hampa semua mesti ada team yg hampa sokong kan?
ok.series sembang la.
aku memang THE GOONERS la.
tau apa THE GOONERS?
 
ARSENAL la.

ok.musim neh memang bukan musim yg memberansangkan bagi arsenal,sebabnya.3 key player dah keluaq,
1.cesc fabregas-(bangsatlona)
2.samir nasri-(manchester money)
3.gael clichy-(manchester money)

sebenarnya aku tak terkilan sangat pon dengan ketiadaan 3 mamat neh,
sebab aku tau wenger ada strategi dia sendiri untuk musim baru neh.
jadi dia pon bawak masuk 4 player baru dalam skuad arsenal-

1.gervinho-(lille)
2.carl jenkinson-(charlton athletic)
3.alex oxlade chamberlain-(southampton)
4.joel campbell-(kelab mana ntah)=-='

3 dari 4 player di atas adalah berumur 20 tahun kebawah.
bagi peminat2 arsenal.kebanyakannya dah tahu.polisi transfer market bagi wenger ni adalah untuk develop player2 muda.dan dia sangat susah untuk berbelanja melebihi dari 15M euro.
jadi banyak peminat2 dah berang dengan wenger sebab taknak beli player2 yg mampu mengegar liga lagi.

dan yang terbaru.28 OGOS 2011.
game yg org kata derby match.1 dunia nak tengok game neh.
SETAN MERAH vs MERIAM

memang banyak ramalan yg mengatakan MU akan menang dengan arsenal.
tapi aku sebagai fan arsenal yg boleh dikatakan setia.tetap dengan pendirian aku
arsenal boleh buat kejutan,

tetapi.dengan senarai player2 yg agak buat aku terkejut.
dengan ketiadaan vermaelen,sagna,wilshere-(injurt)
song,gervinho,frimpong(penggantungan)
buat aku rasa lagi goyang nak berdepan dengan MU 

                                             szezeny
    jenkinson          djourou                    koscielny              traore

                                            coquelin

                             rosicky                    ramsey 

  walcott                             van persie                           arshavin

-barisan midfield dan pertahan agak goyah.serangan boleh dikatakan kesebelasan utama kecuali arshavin yg menggantikan gervinho.

jadi.malas aku nak cerita panjang2.
akhirnya game bersudahan dengan ARSENAL tewas 8-2
keputusan yg buat aku rasa sangat terkejut,kecewa,dan macam2.
tak sangka yg arsenal boleh kalah teruk macam neh,
lepas tuh,aku sebagai fan team yg dah kena tibai,apa lagi,mulut kawan2 yg kat tepi dah meraban-teben la.
HAHA.aku gelak ngan senyum jela,dah team hang kalah,apa nak cakap lagi,boleh renyeh dengan muka kering jela.=-='
pastu nset pulakk,aeshh.ta abeh2 bunyi pingu(rintone mesej) berbunyi.
antara mesej masuk
"gollll!!"
"sebijik lagi!"

aku reply mesej depa,HAHA,ngat aku apa?
aku reply dengan gayanyaa.
"HAHA"

tu jela.nak cakap apa lagi.dah kena bantai,tapi hati tetap gooners.
apa pon terjadi.aku tetap sokong ARSENAL hingga akhir hayat aku.
walaupun arsenal turun liga,walaupun arsenal dah takdak star,
tetap dihati.

aku terbaca 1 tweet neh dari 1 fan arsenal
ni kata dia 
"If You're Still A Gooner And No Matter What Happens You'll Be Always A Gooner ♥"

tiba2 aku terasa,emm.
betoi jugak.walaupon team aku kalah terok,tapi aku tetap sokong.

harapan terakhir aku,
aku harap MR,wenger dapat berbelanja sikit lagi setelah kejadian hari ini,
bawak la masuk player baru untuk peminat terus bagi kepecayaan kat hang.
sekian,dari hard-die-fan 

THE GUNNERS
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan