BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 10 April 2012

PTPTN dimansuhkan andaikata PR naik takhta PUTRAJAYA pada PRU13,apa kebaikan,keburukan,kebongokan.

assalamualaikum.
Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional @ PTPTN

apa fungsi PTPTN neh?
siapa yang kontrol kewangan dan manage PTPTN neh?
apa kebaikan PTPTN neh?
apa keburukan PTPTN neh?

aku intro sikit la pasai PTPTN neh.walaupun ramai yg dok sebut PTPTN neh,ramai yg dok pinjam.
actually ramai jugak taktau bahawa 

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah ditubuhkan di bawah Akta Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional 1997 (Akta 566) yang mula berkuatkuasa pada 1 Julai 1997. PTPTN mula beroperasi pada 1 November 1997 di Bangunan Wisma Chase Perdana, Off Jalan Semantan, Damansara Heights, Kuala Lumpur.

ditubuhkan bawah akta.tu pasai kalau tak bayaq jangan harap la nak lari.
tapi ramai jugak yg pandai pinjam tk pandai bayaq.

dekat sini la pihak pembangkang nampak dia punya can nak pancing undi.
tau sebab?sebabnya ramai mereka yang tidak bayaq duit hutang PTPTN ni adalah mereka yang 
menggangur atau pun tidak bekerja tetap selepas tamat belajar di institusi2 masing2.
jadi depa ambik kesempatan untuk pancing undi mereka yang tak bayaq hutang dengan PTPTN ni lagi.
boleh dikatakan hampir 214,790 umat manusia yang masih tak mampu nak bayaq hutang PTPTN ni lagi.
ada yang mampu tapi buat2 tak mampu,ni orang panggil manusia tak guna,tak kenang budi,bukimak dia.
kalau yg tak mampu tu tak boleh kata apa la.

jadi mereka yang berhutang ni akan rambang mata dengan janji2 manis pembangkang lalu pergi la pangkah pembangkang dengan harapan PTPTN akan dimansuhkan.
tak ka hampa ingat?bagaimana sekali pon,hutang dengan manusia perlu diselesaikan,tak kira la hang dah duduk dalam kubuq sekali pon,jadi ingat kalau dah mansuh ptptn tu boleh selesai hutang?silap browowow

lagi 1 aku nak ingatkan.Pakatan punya janji,hampa sendiri mau ingat la kan?
orang panggil janji pancut awal.
macam jantan la,janji kat pompuan neh cam gini cam gini.dah dapat ceret merata2 tinggai gitu2.
Pakatan pon tak jauh tak kurang macam ni punya kategori jantan la.

seandainya kalau ptptn dimansuhkan,
pikirkan bagaimana nasib anak2 yang tak mampu nak melanjutkan pelajaran tu?
macam mana depa nak teruskan cita2 depa tuh?
nak bela nasib keluarga,bela nasib ibu bapak dia,nasib adik beradik dia
kalau tak dapat bantuan ptptn neh,
pakat kita takkan dengaq dah la peguam,doktor,saintis,engineer,pilot,ni dari kampung2 or dari anak2 orang susah.sebabnya anak2 orang susah ni lagi semangat belajaq dari anak2 orang kaya yg hanya suka perabeh duit mak bapak dia.

pelajar cemerlang SPM,anak sapa?penoreh getah,nelayan,orang kampung semua tu.
kalau sekali nak lanjut pelajaran pakai duit 1 guni.mana depa nak cari?ngat toreh2 getah boleh terus keluaq duit seguni ikot pokok?ingat tangkap ikan dekat laut pakai jala,pastu tarik boleh sangkut 2 guni ringgit malaysia?

jadi pikiaq2 la pakatan oi kalau nak buat janji pon.
jangan pikiaq sebelah pihak.pikiaq semua pihak.sebab ang nak memerintah 1 negara,bukan 1 daerah.



3 ulasan:

  1. betul 2 betul... janji malayu... biasa la 2.. politik semua 2...

    BalasPadam
  2. hahahah.Gud abe:) cayalahhh

    BalasPadam
  3. mcm wakil rakyat dah aku tengok kau..hahaha :)

    BalasPadam